Obchodní cena plynu od 1 596 Kč s DPH za 1 MWh. Obchodní cena elektřiny od 3 981 Kč s DPH za 1 MWh ve VT (sazba DO2d). Více na www.PorovnejEnergie.cz

Používáte zastaralý prohlížeč. Doporučujeme bezplatný upgrade na novější verzi, aby se vám webové stránky zobrazovaly správně.

Zelená jízda Prahou aneb trolejbusy v Praze

Publikováno: Kategorie: NovinkyŠtítky: , ,




V posledních dnech způsobují rozruch, přímo pod našimi okny, nové troleje na Prosecké ulici v Praze. Při bližším zkoumání jsme objevili super zprávy a rádi je šíříme dál. Dle ČTK z 15.10. se jedná o nové elektrobusy, které v případě potřeby budou mít možnost připojit se na trolej. Právě v místě, kde autobus začne stoupat do vysokého kopce je taková trolej potřeba a právě v tom místě sídlíme i my.



Pražský dopravní podnik (DPP) začal testovat provoz elektrobusů na trase mezi Palmovkou a Letňany. Vozy budou v kopci v Prosecké ulici poháněny z troleje. Zkušební provoz DPP zahájil symbolicky na 45. výročí od ukončení provozu trolejbusů v Praze. Nové vozy bude podnik na trati několik týdnů testovat ve zkušebním provozu. Jeho přesná délka bude záležet na výsledcích a aktuálních zjištěních. (ČTK 15.10.2017 )

Nejde o klasický trolejbus, ani o hybrid tak jako u aut nebo jiných hybridních busů, nýbrž o elektrobus. Baterii bude nabíjet z troleje, která stojí na obratišti Palmovka a znovu začíná a pokračuje nad částí Prosecké ulice.  Podle zdrojů z dopravního podniku vznikla trolej v kilometrovém úseku Prosecké ulice, aby nedocházelo v prudkém stoupání na Prosek přílišnému vybíjení baterií. Na této části se tedy autobus bude chovat stejně jako klasický trolejbus, dál ale pojede na svoje baterie.

Autor: Zubozrout – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=63388042

Autor: Zubozrout – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=63388042

Autobusy má  k dispozici DPP dva. Jezdit budou zkušebně možná až do října 2018, vyhodnocovat úspěšnost pilotního provozu bude DPP již na jaře a poté se možná dočkáme nových autobusů nejen na lince 140. (ČT24 uvádí, že se bude jednat i o linky 109 a 239)

Trolejbusy a elektrobusy jsou dle většiny dopravních odborníku budoucností hromadné městské a příměstské dopravy. Provoz takových linek se snaží být především ekonomicky výhodný, nesmíme však zapomínat i dopady ekologického rázu. K dnešku čítá vozový park DPP bez mála 1200 autobusů, které denně jezdí po 1 700 km na 140 linkách. Ekologický dopad, v případě že vetší část linek přejde na novou elektro-variantu, se v nedá rozporovat. Nejvíc informací na jednom místě najdete na webu trolejbusyvpraze.net.

Netradiční novinku jsme shrnuli na základě našich zkušeností a informací z ČT24 a ČTK. (A taky protože kolem denně chodíme)

 

 




Další příspěvky ze stejné kategorie


error

Pomohl vám tento článek? Dejte vědět i ostatním!