Dodavatelé energií zmírňují dopady pandemie covid-19
Publikováno: • Kategorie: Dodavatelé • Štítky:
Výzvám koronakrize se nevyhnuli ani dodavatelé energií, kteří nyní řeší specifické situace spojené jak s přesunem lidí z pracovišť domů, tak se vzrůstající platební neschopností svých zákazníků.
Šíření nemoci covid-19 opět zasáhlo do fungování společnosti. Lidé se ocitli v izolaci, mnozí z nich přišli o práci a zdroj příjmů. Aktuálním potížím se nevyhnuli ani dodavatelé energií, kteří v souvislosti s virem covid-19 řeší specifické situace spojené jak s přesunem lidí z pracovišť domů, tak se vzrůstající platební neschopností svých zákazníků. Jejich hlavní rada zní: „Tušíte-li, že se blíží finanční tíseň, řešte ji se svým dodavatelem co nejdříve.”
Finanční tíseň dodavatelé energií zohlední
Řada lidí kvůli výpadku či omezení příjmů bojuje s napjatým rozpočtem. Složenky za elektřinu nebo plyn najednou představují větší zátěž než dřív. Už na začátku pandemie v polovině března Energetický regulační úřad požádal, aby dodavatelé energií k omezením vyvolaným pandemií nemoci covid-19 přihlíželi. Většina dodavatelů tehdy potvrdila, že odběratelům, kteří se vlivem nouzového stavu dostanou do obtížné situace, vyjde vstříc a nebude v těchto případech přistupovat k odpojení elektřiny. Řešení platební neschopnosti bude odloženo na příznivější situaci, kdy bude například vyměřen splátkový kalendář. Například společnost ČEZ uvedla, že umožní domácnostem v odůvodněných případech odklad plateb za energie až o tři měsíce.
Pokud se jako spotřebitel dostanete do problémů a nemůžete zaslat například zálohu za elektřinu nebo zemní plyn, neváhejte, kontaktujte svého dodavatele a situaci mu oznamte. Doporučuje to nejen Energetický regulační úřad, ale také spotřebitelské organizace.„V první řadě je třeba bez zbytečného odkladu dodavatele kontaktovat a vše mu vysvětlit. Doporučujeme zkusit se s dodavatelem dohodnout na úplném odložení plateb nebo na jejich snížení formou splátkového kalendáře,“radí Vanda Jarošová z organizace dTest. Všichni seriózní dodavatelé energií mají pro tyto případy připraveny možnosti řešení.
V žádném případě se neuchylujte k půjčkám a dejte si pozor i na podezřele výhodné nabídky na změnu dodavatele, které nezřídka skrývají podvod.
On-line řešení problémů
Pobočky dodavatelů a distributorů energií jsou v tuto chvíli z nařízení vlády zavřené. Tím lépe však fungují ostatní komunikační kanály, které byly pro potřeby zákazníků posíleny. Informační a zákaznické linky, přehledné webové stránky a v neposlední řadě internetové aplikace nabízejí pohodlný a dobře dostupný nástroj ke získání informací i ke komunikaci s dodavateli.
Kam se můžete obrátit?
ČEZ
- Zákaznická linka: 800 810 820
- Webová aplikace:ČEZ ON-LINE
- Webové stránky:www.cez.cz
- Kontaktní formulář: Napište nám
PRE
- Zákaznická linka: 800 550 055
- Internetová aplikace:Moje PRE
- Webové stránky: www.pre.cz
- Kontaktní formulář:www.pre.cz/kontakt
E.ON
- Zákaznická linka: 800 773 322
- Webové stránky: www.eon.cz
- E-mail: info@eon.cz
- Internetová i mobilní aplikace:Energie 24
INNOGY
- Zákaznická linka: 800 11 33 55
- Webové stránky: www.innogy.cz
- Internetová i mobilní aplikace:www.innosvet.cz
- E-mail: info@innogy.cz
Odstávky elektřiny dodavatelé energií odkládají
Nepřerušovaná dodávka energií je nutnou podmínkou fungování domácností, firem a nyní i velkého množství lidí pracujících na home-office.
Největší dodavatel energií ČEZ proto přistoupil ke stejnému opatření jako při jarní vlně pandemie covid-19 a od 19. října 2020 až do odvolání výrazně omezil počet plánovaných odstávek elektřiny. Omezení se týká především plánovaných odstávek, jejichž odložení nijak neovlivní bezpečnost a spolehlivost dodávek elektřiny. Do odvolání nyní budou probíhat pouze práce, jejichž účelem je zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti dodávky elektřiny, například v případě poruch způsobených silným větrem. Omezení odstávek zohledňuje především tisíce Čechů, kteří jsou momentálně nuceni pracovat z domova, a jejich dětí studujících formou online výuky. Ti všichni potřebují k dobře odvedené práci bezproblémové internetové připojení a především elektřinu, což dodavatelé energií berou na vědomí.
Informace o odstávkách elektřiny najdete na stránkách distribučních společností:
Další příspěvky ze stejné kategorie
Změna dodavatele energií vám může ušetřit tisíce
Topná sezóna už odstartovala, přesto není pozdě optimalizovat náklady na energie. S nově uzavřenou smlouvou ušetříte i tisíce ročně, vybírejte ale s rozmyslem.
SMS s informací o převzetí odběrných míst Moravské plynárenské
Text zprávy od AZ Energies: Vazeny zakazniku, od 21.2.2019 do Vaseho odberneho mista dodava plyn spolecnost AZ Energies. S prevzetim portfolia od spolecnosti Moravska plynarenska se vase smluvni podminky a ceny nemeni. V nejblizsich dnech obdrzite uvitaci dopis s informacemi a novym rozpisem zaloh. Tesime se na budouci spolupraci. AZ Energies
Společnost One Energy & One Mobile a.s. pozbyla možnost dodávat elektřinu a plyn
Jste li zákazníkem One Energy & One Mobile a.s. je pravděpodobné, že se brzy objevíte na dodávkách vašeho dodavatele poslední instance. Pokud jste v mezidobí podepsali smlouvu s jiným dodavatelem, může si vás přihlásit přednostně do 25.3. a tak se dodavatele poslední instance vyhnete. Více přímo v článku nebo na stránkách ERÚ.
Velikost dodavatelů energií pro rok 2017
Jednou z nejčastějších otázek, kterou na nás máte, je : "Jak velký je dodavatel xy?". Rozhodli jsme se tedy zapracovat na datech a přinášíme vám rozsáhlou analýzu a srovnání velikosti všech dodavatelů elektřiny a plynu v ČR. Ve statistice zohledňujeme jen dodavatele, kteří mají víc než 100 odběrných míst na elektřině nebo plynu (samostatně). Do přehledu se nezapočítávají odběrná místa, kde dodávku elektřiny zajišťuje místně příslušný (regionální) dodavatel v odpovídající distribuční síti (DS).